diumenge, 22 de gener del 2012

Codonyat

Estem  a mig gener i encara tenia dos codonys dels que m’havia donat el meu germà a la tardor. Però estaven bé i  he decidit tornar a fer codonyat.

Ara us escric la recepta de com el faig jo.
Netejo, pelo i trec el cor dels codonys. Els tallo a trossets petits.

Els peso per saber quan sucre hi posaré. Aproximadament hi poso unes tres quartes parts del pes dels codonys (no ens agrada molt dolç). Tenia 700gr. de codony i vaig posar 500 gr. de sucre.

Hi ha qui ho deixar macerar durant un dia però jo ho faig bullir directament a foc lent  una hora i mitja (no soc estricta en el temps, depèn de com ho veig ).

Desprès ho passo per la batedora i ho poso en un tuper. Deixo que es refredi i ho guardo a la nevera.

A casa el mengem sobretot amb torrada, amb formatge de tetilla de Galicia, amb pinxo de formatge fresc, amb galetes ...
BON PROFIT!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada